Blog

Czym jest dobra strategia komunikacji?

[vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”50px”][vc_column_text]

Solidna strategia komunikacji, jest tym, co może dziś wyróżnić markę na rynku. Spójna strategia marketingu treści, która przemówi do Twoich klientów, wsłucha się w ich potrzeby i będzie odpowiadać na ich potrzeby.

Nasza strategia marketingu treści składa się z kilku rzeczy:

  1. badania,
  2. tworzenie,
  3. publikowanie,
  4. promowanie treści, tych które są wartościowe dla klientów i przyszłych potencjalnych klientów, aby określić które to są należy najpierw przetestować je na klientach.

Niezależnie od tego jakim rodzajem treści będziemy się posługiwać – animacje, zdjęcia, czy filmy – kluczowym składnikiem, każdej strategii content marketingu jest dla nas JAKOŚĆ.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Strategia komunikacji i wyznaczanie celów

Świetne treści są tworzone w konkretnym celu i ten cel trzeba zdefiniować. Zawsze zadajemy sobie pytanie po co tworzymy dane treści dla klienta. Najważniejsze cele, które mogą być istotne dla marki to np:

  • zwiększyć świadomość marki,
  • konwertować użytkowników na ofertę,
  • przyciągać na nowo dotychczasowych klientów,
  • stworzenie, lojalnej oddanej społeczności

Gdy cele zostaną jasno określone, wtedy strategia marketingu treści może zostać przeniesiona na wyższy poziom. ​

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Zbieramy dane i poznajemy klientów

Zdobyta z czasem znajomość klientów znacznie pokieruje naszą strategią content marketingu. Prawdziwe zrozumienie kim są ci ludzie, może umożliwić nam dostęp do wielu bardzo cennych informacji. Mogą dać wgląd w to jakiego rodzaju treściami angażują klientów i na których platformach społecznościowych skupić swoje działania. ​

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Słuchamy swoich klientów oraz ich klientów​

Analiza danych zawsze jest niezwykle przydatnym narzędziem, na jej podstawie można wiele wywnioskować. jednak to, co jest prawdziwą wartością, to badanie reakcji klientów i utrzymywanie z nimi empatycznej relacji, której nie zapewni żadne AI rozwiązanie czy bot.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Twoi klienci muszą wiedzieć, że są słyszani, czy to w mediach społecznościowych, czy na bezpośredniej stronie internetowej Twojej firmy. Będziemy poprosić ich o opinie i sugestie…

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Dotarcie do klientów i reagowanie na ich opinie pozwala zebrać cenne dane. Pokazuje im, że ich zdanie ma znaczenie – że są ważni. Wszystkie te działania budują lepsze ogólne wrażenia klientów. Zatem po pierwszym kwartale dowiemy się:

  • co lubią, a czego nie lubią Twoi klienci,
  • sprawimy, aby klienci poczuli się ważni i zaangażowani,
  • dzięki feedbackowi będziemy udoskonalać naszą pracę dla marki

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Koncentrujemy się na niszy

Aby uniknąć zagubienia treści w eterze, jakim jest Internet, będziemy kreatywnie tworzyć treści, które naprawdę się liczą… Sprawimy, aby głos marki był słyszany przez właściwe osoby, które szukają tego, co marka ma do zaoferowania.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Najważniejszą rzeczą w social mediach jest to, by być konsekwentnym w tym, co publikujemy. Im bardziej skupiać się na Twojej niszy, tym większe mamy szanse na zdobycie pozycji najlepszego z najlepszych, niezależnie od tego, jak dużo na rynku konkurencji ma marka.​

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Dobrze wykonana strategia komunikacji i ukierunkowane tworzenie treści to tylko część naszej pracy.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Z micro na makro – czyli rośniemy razem

​Ostatnią częścią jest wzmocnienie treści. Chcąc dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów oraz aby Twoje treści mogły przynieść oczekiwane rezultaty, musisz skierować klientów do odpowiedniego miejsca w sieci, gdzie ich obecność przełoży się również na sprzedaż. Do zdobycia dużych zasięgów, dobrze jest uwzględnić w budżecie środki na kampanie płatne, akcje specjalne, eventy oraz influencer marketing. Uwzględnienie tego w strategii marketingowej spowoduje, że Twoja firma osiągnie wyższy poziom sukcesu. Dlaczego? Dlatego, że eksponowana we wszystkich właściwych miejscach. Klienci będą chcieli zobaczyć najnowsze i najlepsze treści w wykonaniu marki. Ma ona się stać ich codziennym towarzyszem i pierwszym wyborem czy to na półkach sklepowych czy zakupach online. Dodatkowo będzie zatem na bieżąco z aktualnymi trendami, tylko te zasługą na budżety reklamowe!

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Dziś dobry produkt to za mało, dzięki potędze ‍mediów społecznościowych możemy stworzyć potężny kanał angażowania i łączenia się z obecnymi klientami marki. Pokażemy bardziej osobistą/ludzką twarz marki, na bieżąco będziemy zajmować się problemami klientów i udowodniać, że marka jest ekspertem w swojej dziedzinie.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text]

Jeśli chciałbyś podjąć z nami współpracę, zapraszamy do kontaktu.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Back To Top
4Media Creations

4Media Creations to butikowa agencja kreatywna jest prowadzona przez kobiety z kobiecą energią i elastycznością. Do współpracy zapraszamy firmy, które potrzebują agencji, dla której będą naprawdę ważni. Nasze rozwiązania i wsparcie kierujemy do klientów branży gastronomicznej, beauty, lifestylowej, fashion, medycznej, hotelarskiej oraz IT.

Social