
Czym jest dobra strategia komunikacji?
Solidna strategia komunikacji, jest tym, co może dziś wyróżnić markę na rynku. Spójna strategia marketingu treści, która przemówi do Twoich klientów, wsłucha się w ich potrzeby i będzie odpowiadać na ich potrzeby.
Nasza strategia marketingu treści składa się z kilku rzeczy:
- badania,
- tworzenie,
- publikowanie,
- promowanie treści, tych które są wartościowe dla klientów i przyszłych potencjalnych klientów, aby określić które to są należy najpierw przetestować je na klientach.
Niezależnie od tego jakim rodzajem treści będziemy się posługiwać – animacje, zdjęcia, czy filmy – kluczowym składnikiem, każdej strategii content marketingu jest dla nas JAKOŚĆ.
Strategia komunikacji i wyznaczanie celów
Świetne treści są tworzone w konkretnym celu i ten cel trzeba zdefiniować. Zawsze zadajemy sobie pytanie po co tworzymy dane treści dla klienta. Najważniejsze cele, które mogą być istotne dla marki to np:
- zwiększyć świadomość marki,
- konwertować użytkowników na ofertę,
- przyciągać na nowo dotychczasowych klientów,
- stworzenie, lojalnej oddanej społeczności
Gdy cele zostaną jasno określone, wtedy strategia marketingu treści może zostać przeniesiona na wyższy poziom.
Zbieramy dane i poznajemy klientów
Zdobyta z czasem znajomość klientów znacznie pokieruje naszą strategią content marketingu. Prawdziwe zrozumienie kim są ci ludzie, może umożliwić nam dostęp do wielu bardzo cennych informacji. Mogą dać wgląd w to jakiego rodzaju treściami angażują klientów i na których platformach społecznościowych skupić swoje działania.
Słuchamy swoich klientów oraz ich klientów
Analiza danych zawsze jest niezwykle przydatnym narzędziem, na jej podstawie można wiele wywnioskować. jednak to, co jest prawdziwą wartością, to badanie reakcji klientów i utrzymywanie z nimi empatycznej relacji, której nie zapewni żadne AI rozwiązanie czy bot.
Twoi klienci muszą wiedzieć, że są słyszani, czy to w mediach społecznościowych, czy na bezpośredniej stronie internetowej Twojej firmy. Będziemy poprosić ich o opinie i sugestie…
Dotarcie do klientów i reagowanie na ich opinie pozwala zebrać cenne dane. Pokazuje im, że ich zdanie ma znaczenie – że są ważni. Wszystkie te działania budują lepsze ogólne wrażenia klientów. Zatem po pierwszym kwartale dowiemy się:
- co lubią, a czego nie lubią Twoi klienci,
- sprawimy, aby klienci poczuli się ważni i zaangażowani,
- dzięki feedbackowi będziemy udoskonalać naszą pracę dla marki
Koncentrujemy się na niszy
Aby uniknąć zagubienia treści w eterze, jakim jest Internet, będziemy kreatywnie tworzyć treści, które naprawdę się liczą… Sprawimy, aby głos marki był słyszany przez właściwe osoby, które szukają tego, co marka ma do zaoferowania.
Najważniejszą rzeczą w social mediach jest to, by być konsekwentnym w tym, co publikujemy. Im bardziej skupiać się na Twojej niszy, tym większe mamy szanse na zdobycie pozycji najlepszego z najlepszych, niezależnie od tego, jak dużo na rynku konkurencji ma marka.
Dobrze wykonana strategia komunikacji i ukierunkowane tworzenie treści to tylko część naszej pracy.
Z micro na makro – czyli rośniemy razem
Ostatnią częścią jest wzmocnienie treści. Chcąc dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów oraz aby Twoje treści mogły przynieść oczekiwane rezultaty, musisz skierować klientów do odpowiedniego miejsca w sieci, gdzie ich obecność przełoży się również na sprzedaż. Do zdobycia dużych zasięgów, dobrze jest uwzględnić w budżecie środki na kampanie płatne, akcje specjalne, eventy oraz influencer marketing. Uwzględnienie tego w strategii marketingowej spowoduje, że Twoja firma osiągnie wyższy poziom sukcesu. Dlaczego? Dlatego, że eksponowana we wszystkich właściwych miejscach. Klienci będą chcieli zobaczyć najnowsze i najlepsze treści w wykonaniu marki. Ma ona się stać ich codziennym towarzyszem i pierwszym wyborem czy to na półkach sklepowych czy zakupach online. Dodatkowo będzie zatem na bieżąco z aktualnymi trendami, tylko te zasługą na budżety reklamowe!
Dziś dobry produkt to za mało, dzięki potędze mediów społecznościowych możemy stworzyć potężny kanał angażowania i łączenia się z obecnymi klientami marki. Pokażemy bardziej osobistą/ludzką twarz marki, na bieżąco będziemy zajmować się problemami klientów i udowodniać, że marka jest ekspertem w swojej dziedzinie.
Jeśli chciałbyś podjąć z nami współpracę, zapraszamy do kontaktu.