[vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”50px”][vc_column_text]“Dobry marketing to nie dzieło przypadku, lecz rezultat starannie zaplanowanych działań, zrealizowanych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i technik”[/vc_column_text][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

P.Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

Marketing ma ogromny wkład w budowanie silnej marki oraz lojalności klientów. W dzisiejszym świecie, w którym technologia rozwija się w tak szybkim tempie, jak nigdy dotąd. W czasach gwałtownie zmieniającej się gospodarki, to marketingowcy muszę decydować, jak, gdzie i za ile powinien być sprzedawany towar lub usług. Obecnie trzeba wyjątkowo uważać na słowa i na działania, tak aby nie uderzać w uczucia innych oraz nie ponosić negatywnych konsekwencji tych działań.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

Media społecznościowe, to zarówno ogromny pozytyw dla dzisiejszych przedsiębiorców, ale również przekleństwo. Nigdy w historii nie było tak szybkiego przepływu informacji. Na platformach społecznościowych można budować oddane społeczności, powstały sklepy, reklama jest tania i pozwala w szybki sposób dotrzeć do dużej liczby osób

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

Jednak naturą ludzką jest narzekanie. Mówi się, że niezadowolony klient powie znacznie większej liczbie osób, o tym jak bardzo zawiódł się na danym produkcie bądź usłudze, przestrzegając swoich znajomych przed nią. Natomiast zadowolony klient poinformuje znacznie mniejszą liczbę osób.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

Jak to ma się do Social Mediów? Ludzie mają teraz tak duży dostęp i łatwość w komentowaniu na profilach marek, bądź wystawianiu opinii i ocen. Możesz się tylko domyślać, że ten niezadowolony będzie bardziej zdeterminowany, aby obwieścić światu, że marka go zawiodła. Zrobi to dosłownie w kilka minut na telefonie bądź komputerze. Nie twierdzimy, że pozytywne komentarze się nie pojawiają, jednak chcemy powiedzieć, że teraz w kilka sekund można zepsuć wizerunek marki.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]Dlatego w czasach wszechobecnego Internetu firmy muszą reagować szybko na takie sytuacje i dobry marketingowiec zrobi wszystko, aby klienci byli zadowoleni.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Co to zatem jest marketing?

Wg American Marketing Association “Marketing jest działalnością, zbiorem instytucji oraz procesów służących tworzeniu, komunikowaniu, dostarczaniu i wymianie ofert, które mają wartość dla klientów, kontrahentów, a także społeczeństwa w ogólności”.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]Czyli ma za zadanie poznać i zrozumieć potrzeby klientów, aby usługa lub produkt, mówiąc wprost, sprzedawał się sam.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Marketing MIX – 4P, 4C i 4E

Kiedyś istniał jako marketing 4P (skoncentrowany na produkcie):

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]Później powstał marketing 4C (skoncentrowany na człowieku, na konsumencie):

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]Teraz mamy marketing 4E (koncenrujący się na doświadczeniach):

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

Obecnie konsument jest bardzo wrażliwy na nieautentyczne działania. Nie możemy go oszukiwać, ponieważ może to się zemścić na dobrym wizerunku marki. Marketing i jego działania muszą być autentyczne. Teraz dostarczamy klientom doświadczenia, nie tylko sam produkt, albo usługę. Klienci utożsamiają się z wartościami jakie marka przekazuje. Na najwyższym poziomie lojalności stają się wręcz wyznawcami.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]

Poza doświadczeniami, marketing dostarcza zaspokojenia potrzeb. Najpierw musi pojawić się potrzeba, na którą odpowiada dana usługa lub produkt. Dzisiejszy konsument jest również bardzo wymagający. Mnogość marek i możliwości powoduje, że oczekiwania rosną i należy postarać się je spełnić, aby mieć lojalnego i zadowolonego konsumenta.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”24px”][vc_column_text]Źródła:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]